”Var ordets görare, inte bara dess hörare, annars bedrar ni er själva.”Jak 1: 22
Tycker den här korta versen talar så otroligt mycket. Den pekar på vikten av att inte bara lyssna och prata, utan att även göra det som man tror på och vill följa.
Gud har kallat oss ALLA till att vara ordets görare i våran vardag. Tänk på alla människor vi möter varje vecka! Vad stora möjligheter vi har att visa på Jesus varje dag..
Människor borde märka att vi är kristna på det sättet vi ser och möter ALLA människor i vår omgivning, inte bara det att vi går till kyrkan varje Söndag och har ”kristen” som Facebookstatus.
Låt den här versen bli en bön, en bön om att varje dag få vara en ordets görare.
/ Elin