Midsommar

NattbildDu kanske har börjat fundera på vad du ska göra på midsommar? Då skulle jag råda dig att fara till Arnemark och vara med på de mötena som anordnas där! Under fredagen och lördagen och söndag förmiddag är det fullt med gudstjänster, prat, barnmöten, aktiviterer, relationer, matservering, Gudsmöten, konsert, kiosk och en massa fika!

Välkommen att vara med!

Mer info: www.ksn.se

Vår eller kanske sommar…

Oj, vilket fantastiskt väder vi har! Speciellt kvällarna tycker jag har varit helt fenomenala. Min dotter konstaterade att ”Gud är rätt smart som vattnar träden hela tiden med regn” en regndag för ett tag sedan och jag kan bara hålla med henne. Man kan verkligen förstå att det måste en Gud till för att skapa allt detta vackra.

Sommartider innebär också färre samlingar i vår kyrka, men passa på när vi träffas! Kom och var med när vi firar gudstjänst, varje söndag kl 11.00.

Denna söndag är det en massa spännande som händer, bland annat har vi barnvälsignelse – vi lyfter fram det allra dyrbaraste vi har – våra barn, för att Gud ska välsigna dom. Denna söndag är det Levi Nilsson som ska välsignas.

Är du intresserad av att höra predikningar och ta del av budskapet om hur Jesus kan vara en faktor i ditt liv? Brukar du vara i vår kyrka men missat någon söndag? Gå in på MEDIA och välj ”Lyssna på predikningar”, där finns det möjlighet att ta del av det som är det allra viktigaste, berättelsen om Gud och människan – om dig och mig och hur Gud vill gå med oss varje dag.

/Frida

Avslutningarnas vecka!

Denna vecka är det ett gäng med avslutningar:

TISDAG: Bönegruppernas avslutning kl.19.00 (i hemmen)
ONSDAG: Allträffens avslutning kl.13.00
FREDAG: Barnkörernas och mixens avslutning kl 18.30

Välkomna!